KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Tuesday, December 11, 2007

Melencong ke Langkawi


Salam semua...


Aku menghilang selama 3 hari ni bukan pasai dok belek anak ka..bapak ka..tapi aku pi melencong ke Langkawi tengok LIMA..ni sampai demam2 dah ni..dok berjemoq panas.. aku pi ikut pakej 3 hari 14 malam..hee..
Sebenaqnya aku bawa member aku dari Terengganu jalan2 ke Langkawi ..depa ni tak besa pi lagi..so, kena la aku jadi tourist guide..sambil2 tengok LIMA tu.. Nasib baik masuk dapat pass free..kalu tak sorang RM30 ...woo.mampuih tak tengok dah..pakai tengok kot jauh la.. mau lari bajet aku..

Ni aku nak cita skit lah pengalaman aku pi Langkawi baru ni. Dari Kulim bertolak pukul 7 pagi..kul 9.15 pagi naik feri.. Ok lah laut cantik..tak bergelora..kalu tak mau muntah hijau kami dua keluarga.. Sampai sana kami sewa van..oklah save skit..tu pun memba tolong adjust dah tu..dapat la murah skit.. So, kami pun isilah minyak RM20 dulu..boh banyak siap2 sat gi rugi plak.. So, kami pun terus menuju ke pameran LIMA tu. Ni ada gambaq sekeping dua..jangan kata heli..jet pun ada aih..



Pas pi tengok LIMA kami pun pi check in dulu..kat Langkasuka Beach Resort.. best gak la. Dah check in..relax2 sat..pi la ronda2 pekan kuah.membeli belah la..tak sah la Langkawi tak shopping sakan.. Dah habih shopping kami pi makan seafood kat kedai makan member aku.. Dalam kul 11.30 cam tu baru lah kami bertolak nak balik chalet..

Ni cita yang sebenaqnya aku nak cita..Jeng! Jeng!...elok kami jalan sekerat dalam 10 min cam tu..tiba2..enjin van mati..start2 tak mau hidup..dah la kat hutan masa tu..sunyi...ada sebuah dua ja keta lalu.. Aku dah gabra dah..takut..malam2 dok kat hutan.. Rupanya minyak keta habih..loglaq sungguh..Jalan sampai lupa nak boh minyak..ingat kan ada lagi la..Rupanya meter dia rosak..

Aku pun tepon la member aku yang kedai makan tadi..nasib baik dia tolong pi beli minyak.. nak tunggu dia kat setengah jam pulak..masa tu dah kul 12.00 malam.. pas tu anak aku pulak teriak..lagi la aku seram..laki aku pulak relax ja..konon2 macho la tu..

Tiba2..ada satu keta berenti kat kami..Ooo polis rupanya..nasib baik..dia tolong hantaq ibu2 dan anak2 balik chalet dulu.. Dalam perjalanan tu dia plak pi cita kata tempat tu memang keras..lagi la aku seram...Itu lah pengalaman aku yang tak berapa best masa kat sana..

Esoknya kami pi ke Cabel Car pulak..tapi hampeh jugak..tak boleh naik..sebab angin kuat.. Sebenaqnya aku bukan berani naik pun..gayat.. lega rasanya..kalu tak mau dah kena paksa naik..
Pas tu pi ronda2..shopping last punya..then naik feri balik.. Letih tok sah cita.. Tu yang hari ni aku demam..MC satu hari..

Sekian sahaja cita aku untuk kali ini.. Lepas ni aku dapat jemputan ke Pulau Redang pulak...heee..bestnye..


Moral of the story: Kawan2..apa kata kita buat rombongan cik Kiah pi mana2..mesti best.. Apa kata tok ketua kita..chedet setuju dak? Kalu setuju aku boleh arrange..

2 comments:

Anonymous said...

Looo apahal satu second jaa kapal torobang ko tuuu makcik fizah...

cari la yg lama sikit...
baru syok pin tengok nanti....

Anonymous said...

Rombongan Cik Kiah tu... aku setuju bebenooo.. apa kata kita pi Port Dikson . Dok apartment kat Teluk Kemang. 3 bilik cuma RM180.Boleh kongsi 3 family 1 apartment. Boleh masak sendiri. SAVE sikit. Apa kat a orang lain?

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran