KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Wednesday, January 9, 2008

Gadis Manis di Riba ku...


Jam sudah menunjukkan pukul 1:11AM...Aku masih mengadap notebook ini..sambil memperbetulkan baris-baris bahasa aturcara ASP...Sesekali aku meneguk kopi panas disebelahku...sunyi...

Tiba-tiba seorang gadis muncul dari belakangku..sambil mengusap-gusap matanya...mungkin masih dibuai lamunan tidurnya...dia lantas menuju kearahku..sambil memelukku...aku hanya tersenyum sambil mengusap-usap rambutnya..kemudian dia meminta izin untuk duduk diribaku...walaupun aku masih pening dengan baris-baris aturcara yang belum siap itu..namun aku membenarkan..

Dia duduk diatas ribaku..sambil tangannya turut menyentuh keyboard...aku mencium dahinya..lalu membuka firefox browser dan membuka lambaran kegemarannya Barbie..dia tertawa riang...sambil terus mengambil alih keyboard dan mouse dariku...aku membiarkan..sambil turut menerangkan apa yang dilihatnya di skrin.

Sebentar kemudian isteriku muncul...sambil bersedia mengambil gadis manis itu dari ribaanku..mungkin takut dia menggangu tugas-tugasku...aku mengisyaratkan kepada isteriku agar membiarkan...isteriku terus kedapur membuat secawan coklat panas untuknya..dia lalu melabuhkan punggungnya disebelahku...sambil memerhatikan gadis manis itu asyik dengan mouse dan keyboardnya..


Aku mencium dahi isteriku..dia meletakkan tangannya dibahuku...sambil tersenyum manis...senyuman yang pernah membuatkan hatiku cair dan terus melamarnya..gadis manis itu sesekali bangun menari mengikut arahan kartun barbie itu...aku dan isteri tertawa kecil..dan kami saling berdakapan...

waktu terus berlalu...membawa keindahan malam...

No comments:

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran