KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Monday, February 4, 2008

AKU -CUTI & JET SKI

Hari Jumaat lepas, hari wilayah. Anak 2 & bini aku cuti. Aku pon terpaksa la ambik cuti tahun pasai aku kerja di selangoq bukan cuti umum.
Alang- alang cuti bekembaq nie memba aku ajak Pi Teluk Kemang Port Dickson. 3 hari 2 malam kat sana . PD koi pelan kotoq. Tak ramai orang mandi - manda serupa dulu. Why? Y? mungkin bulan nie org tak minat nak melancong lagi kot.

Hari sabtu petang tu , sedang asyik aku membuta kat tepi pantai.. Tetiba ja bunyi dentuman yang kuat berserta jeritan riuh rendah. macam drama tamil la.. Sebuah Jet Ski personal yang khabarnya dipandu laju oleh seorang anak Dato Melayu telah terbabas dan terlepas. Jet ski tadi meluru laju melanggaq sekumpulan family geng- geng India yang sedang mandi kat tepi pantai tu. seorang budak lelaki terus pengsan dirempuh manakala seorang remaja perempuan india terkoyak kulit dagu & pipi muka sebelah kiri. Dasyat beb,.. Ngorrii 4 cik nengok nya.Jet ski yang meluncur laju tadi hanya berenti selepas terlanggaq tembok batu tepi pantai.Berdentum kuat. Alhamdulillah la.. Tangki Petrol Jetski tu tak bocoq kalu tak,,, mungkin jadi Benazir Bhotto aku kat situ..

Mak bermula lah episod HINDRAF disitu bila mana ahli2 keluarga India nie terus hambat anak dato tadi yang masih terpinga2 kat tengah laut. Mujuq memba anak dato nie mai cover cepat. ambik dia naik Jet ski lain. kalu tidak!!! mau jadi ketam cicah la anak dato tu.

Moral Off the Story " HARAMKAN PERMAINAN JET SKi DI KAWASAN ORANG RAMAI MANDI-MANDA " Mainla kat Tengah2 Laut nu..
(berita betoi hang pa baca kat sini) http://www.nst.com.my/Monday/National/2149554/Article/index_html
& http://www.bharian.com.my/Monday/BeritaUtama/20080204002318/Article/index_html


Nie lah gambaq terbaru family aku yang baru ambik kemarin masa nak balik mai Kl

No comments:

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran