KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Monday, April 7, 2008

NA,, Tolong sahkan berita ni sat

400 minum air bercampur najis
April 7, 2008 – 3:35 pm

ANGKUT: Lori syabas yang membawa air bersih untuk penghuni kondominium, semalam.

KLANG: Kira-kira 400 penduduk sebuah kondominium di Jalan Kampung Jawa, di sini terkejut selepas menyedari mereka bukan saja mandi, malah minum air bercampur najis sejak empat hari lalu.

Mereka menyedari perkara itu selepas jawatankuasa penduduk melakukan pemeriksaan kerana tidak tahan dengan bau busuk dan 18 penghuni mengalami cirit-birit, muntah, ruam dan demam, sejak dua minggu lalu.

Pemeriksaan mendapati ada najis dalam tangki utama takungan air berkenaan yang terletak di tingkat bawah kondominium.

Ia dipercayai berlaku apabila satu daripada paip di atas tangki air utama pecah menyebabkan najis yang disalurkan masuk dalam tangki berkenaan.Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda, Mat Shuhaimi Shafiei, ketika melawat kawasan berkenaan memaklumkan bekalan air di aras enam kondominium dihentikan serta-merta sejurus penemuan Khamis lalu.”Ia sangat menjijikkan dan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) kini membekalkan air kepada penduduk menggunakan dua tangki air besar ditempatkan di bawah kondominium.

“Tangki utama serta tangki lain yang dimasuki najis dalam proses pembersihan,” katanya semalam.

Proses pembersihan termasuk memastikan semua paip menyalurkan air ke kediaman penduduk bebas daripada kuman itu dijangka mengambil masa 10 hari.

Ia giat dijalankan oleh Majlis Perbandaran Klang (MPK).

No comments:

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran