KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Wednesday, June 17, 2009

AL- FATIHAH


Gambar sekadar hiasan


HARI ini 17 Jun 2009 bersamaan 24 Jamadil Akhir 1430 kita telah kehilangan seorang lagi rakan & sahabat seusia kita, sebumbung dan sezaman dengan kita. Allahyarhamah Kalsom Binti Othman telah kembali kerahmatullah pada jam 6.00 pagi tadi ketika hendak berwuduk di Hospital Sultanah Bahiyyah Aloq Setaq. Allahyarhamah meninggalkan 2 orang anak, berusia 11 (lelaki) dan 7 tahun (perempuan) dan seorang suami. Diberitakan Allahyarhamah mengidap barah kelenjar.
Beliau pernah belajar di tingkatan 1S1, 2S1 & 3S1 dari tahun 1987-1989 di SMP.

Nie aku petik email dari Syitoh yang sudi meng'email" aku tengahari tadi

"salam. aku nak habaq ni ada kawan kita sekolah menengah pendang nama dia kalsom othman dulu kelas ERT duduk kat bukit raya telah kembali ke rahmatullah pada subuh tadi setelah menderita kanser. alfatihah buat allahyarhamah. semoga tuhan mencucuri rahmat keatas rohnya. amin.
nak bagi detail aku taktau nak terang. arwah tu sepupu ngan najwa ahmad geng smp gak. arwah ni duduk kat umah rubiah bukit raya gak. orangnya kecik2. aku dapat sms daripada najwa ahmad.dia duduk kelas ert. timah bt bakar geng sekampung ngan dia gak.arwah sekolah kat smp sampai form 5 aje."

Jenazah Allahyarhamah disempurnakan di Tanah Perkuburan Islam Kg Bukit Raya pada 2.30 ptg tadi.
Keterangan lanjut bolehlah menghubungi Najwa Ahmad : 0194669597

Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” (QS. 62:8)

Katakanlah: “Lari itu sekali-kali tidaklah berguna bagimu, jika kamu melarikan diri dari kematian atau pembunuhan, dan jika (kamu terhindar dari kematian) kamu tidak juga akan mengecap kesenangan kecuali sebentar saja.” (QS. 33:16)

Sebuah doa yang berdasarkan dari sabda Nabi Muhammad Saw., jika ada seseorang membiasakan membaca doa ini setiap hari sebanyak dua puluh lima kali (25x) dan ia mati maka Allah Swt. akan memberikan kepadanya pahala orang yang mati syahid.

اَللّهُمَّ بَا رِكْ لِى فِى الْمَوْتِ وَفِيْمَا بَعْدَالْمَوْتِ

Allaahumma Baarik Lii Fil Mauti Wafiimaa Ba'dal Mauti

(Wahai Tuhanku, berkatilah saya dalam kematian dan sesudahnya)

3 comments:

Aku said...

Al-Fatihah buat allayarhamah. Semoga beliau ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Aminn

Badariah said...

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Lan said...

alfatihah...

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran