KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Thursday, March 13, 2008

FROM KLATE WITH LOVE

Salam, apa habaq semua.. ?


masih dalam demam PRU12. Jenuh menerima & m'fwd sms -sms kretif yg tak kunjung reda. Aku la nie dah start gherja di Airport Pengkaan Chepa. Sesapa nak mai Klate, jangan lupa cari akau kat sini. anak bini aku masih di KL lagi. SJJ. suami jarak jauh...


Hampir seminggu kat sini koi tembon la aku dibuatnya. apa tidaknya, Klate nie syurga makanan la... macam2 jenih makanan. Ada orang kata makanan kat sini semua manih2 .. tapi kita boleh pilih hat jenih pedas mcm selera kedah pon belambak dok da...


Paling banyak pilihan, sarapan pagi la.. Payah nak tengok kemeriahan kedai sarapan pagi disini kat tempat lain.. Yang pastinya semua kedai kat sini juai nasi.. Bermacam jenih nasi dok ada. kerabu, dagang, minyak, berlauk, lemak , kukuih, ulam... tiap2 hari aku try menu berbeza.. dan yg paling menyejutkan aku.. harga dia cukup TERUJA.. nasi (air, dagang, kerabu, minyak )+ ayam + sayuq @ikan +teloq masin @ ikan masin + daging bersama teh O =RM2.20- RM2.50 mana nak jumpa harga nie dah kat pendang. Kalu pi kantin SMKP pun la ni aku rasa tak leh dapat harga nie dah...


tapi nie harga utk sarapan ja.. kalau makan tengah hari haraga dia lebih kurang kedah jugak. nasi + ayam + sayuq + sambal belacan+Teh O ais limau= RM4.50.

so.. Feeeeeeelll freeeeeee to contact aku bila hangpa mai KLATE...

Aku pon la nie dah jadi ketagih budu pulak dahhhhhhh.... heeeee....


Posting aku kali ini aku cuba laghi dari pengaruh politik.. Bukan semua pengunjung sini minat politik ye tak. Cuma posting2 musim PRU12 tu sekadar menghangat kan suasana.


Jangan la hang pa rasa serik pulak kalau tak sehaluan ngan bahan2 PRU12 dulu tu.. SEBAGAI TAPAK UNTUK KITA TAUTKAN UKHUWWAH SESAMA KITA MAI LA KITA KURANGKAN KONTERVESI YANG BOLEH MENJARAKKAN KITA. SEBARANG PERBEZAAN PANDANGAN TU ANGGAPLAH SEBAGAI RENCAH DALAM KEHIDUPAN.


MAAAAAAF ZAHIR BATIN.


TAHNIAH KEDAH YANG BEROLEH MB BARU...(Ini bukan ucapan politik nooooo)


ni gambaq aku masa BRITISH tawan Tanah Melayu dulu,,, lawa ooo nooo :D heee..

No comments:

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran