KLIK UNTUK BACA AL-QURAN

Friday, November 30, 2007



Kekawan semua ingat tak benda kat atas nie.........bagi aku selama 5 tahun dia dok kat dada aku...ada kawan-kawan kita yang bawa dia lebih lama....kalau beli baru tu...kena balik seterika bagi dia lekat kat unifom kita... aku rasa time kita pun dah tak dak yang besi...yang pakai kesang lekat kat baju...lama-lama tempat tu ada karat...apa taknya , basuh baju pun tak buang dia.....


Yang lelaki pasti bahagian atas poket baju letaknya....yang pompuan kat tudung dah tentu...nak-nak yang jadi pengawas....sure nampak dari jauh...sebab tudung ngan baju warna biru , mana taknya sebab background LENCANA HIKMAT kita tu warna putih.


Sebenaqnya apa yang aku nak bangkitkan bukan nostalgia tapi kebanggaan penah pakai LENCANA tu....masa kita dulu SMP mana ada bas sendiri....kini dah ada bas sendiri....bukan masalah bas aku nak cerita...tapi bila aku jalan mana-mana tetiba aku nampak bas SMP megah dengan LENCANA tu, "woi-woi sekolah aku la"...terdetik sorak lam hati aku.


Harap-harap kita semua bila lalu depan SMP tu.....berceritalah pada anak-anak kita ....itu sekolah ayah....ini sekolah ummi.....cantiktak sekolah abah......besaqtak sekolah mak....tak tau la pula yang masa nie dah boleh ucap....cuuu...tu sekolah wan dulu...sekolah tok dulu...rasa-rasa aku tak dak la kekawan yang kawin awai sampai dah bercucu.......Pokok pangkainya cuma rasa bangga kita bersekolah di SEKOLAH MENENGAH PENDANG dan membawa LENCANAnya dulu tak kan padam sampai kita padam......wassalam


HERO-HERO AKU NGAN HERO-HERO PIN MEHAT

No comments:

~ Radio KEDAH FM ~

Listen to Quran